Skip to content

Procescoördinator / teamleider handhaving (open tot 20-6)

Nederland, Zuid-Holland, Krimpen aan den IJsselPubliekszaken

Functieomschrijving

Duur 6 maanden

Optie tot verlenging 1 maal 3 maanden

Uren per week 32 - 36

Start Z.s.m.

Opleidingsniveau WO

Regio Zuid-Holland

Verloopt op dinsdag 21 juni 2022  09:00 uur


BESCHRIJVING

Organisatie

Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Het team Handhaving maakt onderdeel uit van het proces veiligheid. Het is een jong en dynamisch team. Het team staat aan de lat om inwoners en ondernemers tot maatschappelijk gewenst nalevingsgedrag te bewegen. Daartoe houdt het team toezicht op de naleving van wet- en regelgeving binnen het domein Openbare Ruimte en handhaaft die zo nodig.


Opdracht

  1. Op inspirerende en stimulerende wijze operationeel leiding geven aan het team Handhaving. Het aansturen, coachen en begeleiden van het team. Bieden van ruimte tot verdere groei en ontplooiing van jonge collega’s.
  2. Adequaat organiseren van de bedrijfsvoering, aanvulling van beschrijving van veelvoorkomende werkprocessen. Het actualiseren van het handhavingsuitvoeringsprogramma (voeren eindredactie) in afstemming met interne primaire processen en ketenpartners.
  3. Verdere professionalisering van het team en het werkproces.
  4. Juridische advisering in bestuursrechtelijke handhavingszaken.

Vereisten

Vereisten / wegingen

  1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. 
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als procescoördinator / leidinggevende toezicht en handhaving bij de lokale overheid (50 punten);
  3. Een afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau in de richting van Rechten (30 punten);
  4. Aantoonbare werkervaring met het coachen van medewerkers in de afgelopen 5 jaar (10 punten);
  5. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van de professionalisering van teams en werkprocessen binnen het domein Veiligheid en Handhaving (10 punten).

of

vacatures