Skip to content

Adviseur Organisatieontwikkeling (open tot 11 juli)

Nederland, Gelderland, EpePubliekszaken

Functieomschrijving

Duur: 1-9-22 tot 31-8-23 voor 24 uur per week.

Gemeente Epe komt vanuit een situatie waarbij de samenleving ons een lage waardering geeft op onze dienstverlening en inwonersparticipatie. Daarnaast wil de organisatie stappen zetten in patronen waarvan de samenleving en onze medewerkers last van hebben. En leiderschap en eigenaarschap vraagt om een gezamenlijke ontwikkeling. Hoe bereiken we de optimale participatie met onze samenleving en partijen met wie we samenwerken cq taken voor ons uitvoeren: ook hierop willen we een leerproces ingaan met elkaar.

Op dit moment inventariseren wij nog de vragen, problemen en kansen die onze teams zien. Van daaruit maken we een ontwikkelplan met organisatiebrede vraagstukken, quick wins en meer specifieke wensen vanuit de teams. Hierbij maken we ook gebruik van externe rapporten.

In deze opdracht is het belangrijk dat je in staat bent om medewerkers en leidinggevenden in beweging te krijgen en dat je op een natuurlijke manier kunt overtuigen. Jij legt verbinding, vraagt door, durft een andere en kritische mening te geven en stelt de status quo ter discussie. Je bent een strategisch gesprekspartner van het directie- en managementteam. Je bouwt hiervoor een netwerk, werkt samen met interne stakeholders en neemt daarin de leiding. En je zorgt dat medewerkers en teams zich betrokken en eigenaar voelen.

Het team

Je werkt rechtstreeks onder de gemeentesecretaris/algemeen directeur.
Hij zal:

  • Jou begeleiden/coachen
  • Middelen organiseren
  • College en zo nodig raad aangesloten houden
  • Evenals het directie- en managementteam (dat doen jullie samen).


De functie

Medewerkers merken de effecten van de organisatieontwikkeling en dus jouw werk. We vragen aantoonbare werkervaring met organisatieontwikkeling in de afgelopen jaren. Meer specifiek ga je aan de slag met:

  • Het opstellen van een plan van aanpak voor de komende 2 jaar;
  • Uitvoeren van het plan van aanpak in samenwerking met medewerkers en management;
  • Het organiseren van de interne communicatie;
  • Het creëren van ruimte voor individuele wensen van de teams;

Vereisten

Jouw kwaliteiten:

Je hebt ruime ervaring in het meenemen van groepen. Schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau doe je zonder problemen en je vindt daarin je eigen weg. Het is belangrijk dat je jouw resultaten zichtbaar maakt en anderen hierin meeneemt.

Je beschikt over:

  • WO denk- en werk niveau
  • Aangevuld met opleidingen verandermanagement op WO niveau
  • Minimaal 10 jaar relevante werkervaring; bij voorkeur binnen een gemeente
  • Ervaring met projectmatig werken (Lean)
  • Verschillende manieren van aanpak en werkmethoden in je bagage

Competenties:

  • Strategisch denkvermogen
  • Stevige gespreks- en presentatievaardigheden
  • Eigenaarschap
  • Politieke sensitiviteit
  • Energie en elan

of

vacatures